'موضوع ایران' خبرنگاران شبكه های مهم دنیا را به شورای حكام كشاند
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، موضوع ایران امروز در دستور كار شورای حكام آژانس قرار دارد و نشست این شورا ساعت 11 صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.

موضوع ایران در دستور كار دیروز(چهارشنبه)شورای حكام قرار داشت، ولی جلسه این شورا ناگهان متوقف و بررسی موضوع ایران به امروز موكول شد.

خبرنگاران شبكه های مهم خبری دنیا كه دیروز در محل نشست شورای حكام آژانس حضور یافته بودند پس از اینكه مطلع شدند بررسی موضوع ایران به امروز موكول شده است در گفت و گو با دیپلمات های حاضر در این نشست در پی آن بودند كه دلیل توقف اجلاس را بدست آورند.

هرچند تاكنون هیچ مقام رسمی در خصوص علت توقف نشست روز چهارشنبه آژانس اعلام نظری نكرده است، ولی برخی دیپلمات ها در وین گفته اند كه این جلسه برای 'رایزنی های بیشتر' در خصوص موضوع ایران، یك روز به تعویق افتاده است.

به گفته این دیپلمات ها ،در پی شكست چند كشور معدود غربی برای همراه كردن دیگر اعضای شورای حكام بویژه چین و روسیه و اعضای جنبش عدم تعهد برای صدور قطعنامه علیه ایران، آنها با فشار بر شورای حكام، بررسی موضوع ایران را به تعویق انداخته اند تا از طریق رایزنی های بیشتر حداقل بتوانند بیانیه ای ضعیف در باره ایران به تصویب برسانند.

این درحالی است كه ایران در آستانه برگزاری نشست شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی به اعضای این شورا توصیه كرده است كه از روند همكاری تهران با آژانس حمایت كنند.

اروپام 1344**1590**





:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: